Áfonyás-narancskrémes torta

Erre a tortára most borzasztó büszke vagyok, Édesanyámnak készítettem Anyák napjára, mert nagyon szeretem és nagyon megérdemli, úgyhogy igyekeztem kitenni magamért, a végeredménnyel pedig nagyon elégedett vagyok. Teljesen beleszerettem a fűszernövénybe, mint dekorációs elembe, szerintem a rozmaring óriásit dob a tortán. 


Hozzávalók:
18 cm-es tortához

kakaós piskóta az itt leírtak alapján

A krémhez:
250 gr mascarpone
200 ml habtejszín
8 gr habfixáló
80 gr porcukor
1 narancs reszelt héja
100 gr friss áfonya

A díszítéshez:
narancs
friss áfonya
rozmaring


Elkészítés:
1. A kakaós piskótát a fenti link alapján elkészítjük, kihűlés után 3 egyforma lapra vágjuk.
2. A krémhez a hideg habtejszínt elkezdjük habbá verni. Ahogy keményedik a hab, hozzáadjuk a habxixálót és folyamatos keverés mellett beledolgozzuk a mascarponét, a porcukrot és a narancshéjat. Kb. 1 órára hűtőbe tesszük.
3. A tortát betöltjük: alulra kerül egy piskóta, a krém 1/3-a, majd megszórjuk áfonyával, kicsit bele is nyomkodjuk. Újabb piskóta, krém, áfonya, piskótával zárjuk le a tetejét.  A maradék krém nagy részét a torta tetején simítjuk egyenesre, az oldalára épp csak annyi kerül, hogy egyenesre körbe tudjuk kenni a tortát. Nem kell, hogy bevonja, ez egy félmeztelen torta.
4. Tetejét áfonyával, naranccsal díszítjük, oldalát pedig körberakjuk rozmaring-ágakkal. Fogyasztásig hűtőben tartjuk. 




Megjegyzések